IT proff...? (E-ITSPEA ajaveebiartiklid etteantud teemadel 8)

Diplom või tunnistus?

Mul kõige rohkem isikliku kogemust sel alal pole, olles ainult IT-s töötanud praktika käigus, aga eks kirjutan sellest, kuidas see mulle tundub.

Üldisemas vaates, ma arvan, et diplom on eelistatud. Ma usun, et on olemas ka üldisemaid sertifikaate, aga tavaliselt on nad üsna kitsa suunaga ning haridus on just vastupidi, et on natukene kõike õpitud, on omandatud mingisugused baasteadmised, et soodustada töötaja väljaõpet. See muidugi ei tähenda, et need teadmised eriti head oleks, aga eks need midagi ikka on.

Nüüd rääkides rohkem spetsiifilistest ja / või kõrgtasemel oskustest, siis ma eeldan sertifikaati on eelistatud kõvasti rohkem kui mingit haridust. Väljaõpe on palju-palju keerukam ning on parem tugineda sertifikaadile, mis tõestab mingeid oskusi.

Diplomi poolest on tähtis ka mainida, et õppeasutus loeb päris palju, vähemalt minu arust. Ise sattusin siia läbi kutsekeskkooli ja selle vastu pole mul eriti kiidusõnu anda. Enda kogemuse järgi, kui ma peaksin kedagi palkama, kes sai hariduse samas õppeasutus või kusagil mujal või läbi sertifikaadi, siis noh... (või äkki kutsekeskharidus ongi nii nõrk?)

Eks saaks seda sissekannet veel pikendada, aga ei näe eriti mõtet, pole midagi rohkem juurde lisada. Põhilised faktorid on minu arust välja toodud, aga muidugi võib ka midagi puudu olla, ega mul kogemust pole.


Kasutatud allikad:

1 - mina

2 - Ramses Laursoo

3 - mu mõtted

4 - mina (jälle)

5 - 233264IAAB

6 - https://twitter.com/unicouniuni3/status/1772820673632796689/photo/1


.-. .- -- ... . ... ....... .-.. .- ..- .-. ... --- ---

Suvalised (blogiga seotud) mõtted:

  • Vast mu lühim blogi sissekanne, aga eriti pole soovi millestki kirjutada, millest ma eriti ei tea midagi.
  • Eks tegelt ma oleks saanud mingit statistikat / arvamusartiklit üles otsida, aga ¯\_(ツ)_/¯
  • Igaksjuhuks lisan siia juurde, aga ma ei oma ega pole kunagi omanud kassi.

Comments

Popular posts from this blog

Kaks nähtust Interneti varasemast ajaloost (E-ITSPEA ajaveebiartiklid etteantud teemadel 2)

Artikkel "Anarchism Triumphant..." (E-ITSPEA ajaveebiartiklid etteantud teemadel 10)

3 Põnevat IT-lahendust (E-ITSPEA ajaveebiartiklid etteantud teemadel 1)